torsdag 31 december 2009

Sista dagen på 2009

Om jag bara fick välja ett ord som fick representera 2009 skulle jag välja: Längtan.

I januari gick vi på fest och sov på hotell - 9 månader senare kom Lykke. Under tiden som jag var gravid kändes det som den längsta graviditeten i mannaminne.

Det jobbigaste var nog att jag blev stor som ett hus direkt, vilket resulterade i att folk började säga:"Nu kan det inte vara långt kvar", redan i fjärde månaden. Och sen fick jag dagligen höra: "Ojoj, har den inte kommit än?!" och "Är du säker på att det bara är en?!". Den sistnämnda kommentaren är nog den värsta av dem alla. Säg aldrig det till någon. Lova!

Det här lovar jag
Jag har bara varit trebarnsmamma i två och en halv månad, men jag kan starkt rekommendera det hela. Familjen känns på något vis komplett. Lilla Lykke tillför en massa kärlek och glädje. Det är härligt att se hur de två stora barnen gosar och snosar och ömmar för den lilla. Sånt värmer gott i mammahjärtat. Och jag lovar att försöka njuta av det så mycket jag kan.

Det som jag verkligen måste lova mig själv vid tolvslaget i natt är att ta bättre hand om mig själv. Och om T-mas. När det gäller relationer har 2009 inte varit det allra bästa året. (Trots att vi förlovade oss i september - efter 10 (!!!!) år tillsammans.) Om ett förhållande ska hålla i längden måste man jobba på det. En klassiker, eller hur?

En sak till som jag ska lova mig själv är att umgås mer med människor som jag tycker om. Såna som ger mig energi och gör mig glad. Mer skoj 2010! Det ser jag verkligen fram emot. Jag ser också fram emot att göra mer saker som jag har lust med, och mindre saker som jag inte har lust med. Mindre tvång, mer lust och mer känna efter 2010! Det tror jag stenhårt på.

Jag tänker smygstarta redan idag med att ta med mig Thomas, barnen och grannarna* på en skattjakt. Men innan jag gör det vill jag önska dig ett helt fantastiskt kul och på alla sätt och vis underbart nytt år! Och tacka dig för att du tog dig tid att ta del av det som rör sig i mitt huvud.



*de som brukade låna toapapper stup i kvarten, men som verkar ha slutat med det efter mitt inlägg här på bloggen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar