torsdag 26 november 2009

Vad lånar era grannar av er? Våra lånar toapapper. Hyfsat ofta.

Missförstå mig rätt, vi har världens bästa grannar. Och självklart för de låna hur jäkla mycket toapapper som helst. Vi lånar ju massor med grejer av dom.


Det är bara det att lånar man socker ska man förmodligen ha det till kaffet eller sockerkakan. Lånar man slagborren behöver man troligtvis göra hål i hårda väggen. Och lånar man toapapper ska man antagligen ... ja du fattar. Jag vill bara inte ha den bilden i huvudet, that's all.

3 kommentarer:

  1. Vi lånar och lånar ut allt av behov i vårt hyreshus. Utan urskiljning än så länge. Det är vanliga ätbara saker som ägg, socker och kaffe. Och det är vanliga verktygssaker som vattenpass eller matberedare. Jag tror aldrig att jag råkat ut för någon toapapperslånare. Mycket intressant fenomen dock, och speciellt att det upprepar sig. I vårt hem finns det alltid hushållspapper eller sådana där små-små paket snytpapper om det krisar, men era grannar kanske inte bygger upp lager av sådant.


    Jag undrar lite grann; hur ser de ut när de kommer och lånar toapapper? Ser de mycket besvärade ut? Eller står de stampar eller har benen i kors? Kanske skickar de barnen då de inte upptäckt sin prekära situation förrän de redan sitter på själva toaletten. Hur som, jag avundas dig inte speciellt mycket. Men ett mycket intressant bloggämne så klart..

    (Puss puss, du ligger givetvis på min reader-lista direkt!)

    SvaraRadera
  2. Vad dina grannar gör bakom det egna hemmets hank och stör stör mig inte det minsta. Däremot undrar jag i vilket skick de lämnar TILLBAKA papperet ...

    /Pé

    SvaraRadera