måndag 14 december 2009

Jäkla hemliga giftasmänniskor!!!

Vad är det som händer?! Två utav mina nära vänner har i år gift sig (inte med varandra då) i hemlighet och båda gångerna får jag reda på det via Facebook. Facebook??!!

Jag vill ju vara med när det lovas en massa i nöd och lust; jag vill ju stå där i bakgrunden med tårar i ögonen och dela glädjen och lyckan. Jag vill kärlekskramas och kasta lyckoönskningsris (eller vad det nu är man får kasta så att inte fåglarna far illa). Jag vill, jag vill, jag vill!! Men se det fick jag inte. Nähänä. Jäkla hemliga giftasmänniskor!!

Fredrika och Jarmo. Ulrica och Magnus. Jag älskar er! Och så här i hemlighet på min blogg, önskar jag er massor med lycka och välgång. Bara så ni vet.


2 kommentarer:

  1. Tack Fia.
    Vi älskar dig också! Men du vet alla vill inte göra som alla andra. Alla gillar inte riskorn eller vad vi nu kastar så att inte fåglarna får ont i magen. Alla tycker inte om att stå i centrum (det är inte klokt att jag skrev det just nu). Alla gillar inte...etc etc...

    När du och Thomas gifter er, whenwhenwhen?, ska jag böla högst av alla, jag ska slänga mig desperat efter brudbuketten trots att jag redan är gift, jag ska skratta högt och ljudligt åt alla roliga och pinsamma tal. Jag ska dansa tills solen går upp och jag ska önska er all lycka i hela era långa långa liv. Om ni gifter er alltså, annars gör vi allt det ändå en vanlig lördag (exkl. brudbukett-slänget, det känns lite onödigt kanske.)

    SvaraRadera
  2. Fredrika! Jag vet, jag vet. Och jag hoppas att du förstår att jag är "sur" med kärlek. Inte jobbigt menat utan mer som lite skojbråk. Jag är ju så klart bara glad för er skull. Och om och när vi gifter oss så förväntar jag mig inget annat av ditt deltagande än precis det du skrev. Puss på dig!

    SvaraRadera