måndag 21 december 2009

Jag har gjort en Mona Sahlin. Typ. Fast ändå inte. Men ändå!!

För tre veckor sedan skrev jag och förfärades över folkomröstningen i Schweiz där man röstade ja till ett förbud mot minareter. I inlägget uppmanade jag till konsumentmaktsutövande och bojkott.

Och det tar alltså inte mer än tre veckor förrän jag sitter där i soffan och smyger med en fucking Toblerone i munnen. Samtidigt som jag smaskar som bäst läser jag på förpackningen: Swiss Milk Choclate with Honey and Almond Nougat. Och för att jag verkligen ska fatta står det: Of Schwitzerland, med stora guldiga bokstäver under själva namnet.

Skit också. Så jäkla, jäkla jäkeldåligt. Snacka om att jag blev plågsamt påmind om hur lätt det är att ”talk the talk ” och sedan inte klara av att ”walk the walk”.

Bot och bättring. Bannemej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar