söndag 27 december 2009

420 mm snö

Jag kommer inte ihåg när det var så här mycket snö sist. Plogbilen har stängt in vår bil i en snövall på 1 meter och häromdagen fick jag trycka upp ytterdörren med våld. Coolt!

Lustigt nog verkar det vara Viking, som helst ville sitta i soffan och spela Mario Kart, som njuter mest av snön. Just nu håller han på att bygga en rejäl snömur på baksidan av huset. Jag minns själv hur kul det var att bygga grottor och gräva tunnlar i snön när man var liten. Känns fint att han får uppleva det också. Med tanke på jordens temperaturhöjning är det inte helt självklart.


Och med risk för att låta som att jag nyss delat en fredspipa med ett gäng skabbiga schamaner – Jag niger och tackar Moder Jord för min sons snöiga upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar