måndag 24 januari 2011

Vem vill svälja en snorgul svampig amerikans fotboll i miniformat som innehåller fiskolja – räck upp en hand?


I morse försökte vi desperat få Juni att svälja sitt omega-3 tillskott. Hon höll på att spy. Och jag lirkade, peppade, skrek och gapade om vartannat. Skiten skulle bara ner. De är ju gjorda för barn från 3 år och uppåt. Juni är ju snart 8 år - det är väl bara att svälja?!! Kom igen!! (Japp, precis så hemsk och hänsynslös var jag - mitt i morgonstressen dessutom)

Fast nu i efterhand när jag tittar på de där snorgula svampiga jag-vet-inte-vad så förstår jag varför Juni "krånglade".

Varför ser de ut så där? Varför har de den där äckliga svampiga konsistensen? Bara för att man har med Kalle Anka och hans brorssöner på förpackningen innebär det inte att man har en barnvänlig produkt. Det känns snarare lite oengagerat och ... dåligt.


Ursäkta mig, men snorgult?! Bara för att oljan är det behöver väl inte höljet se lika motbjudande ut? Varför är de inte godisrosa? Eller tuttifrutti-blandande?!

Fan, jag borde ringa nån!

2 kommentarer:

  1. Smakade du?
    Jag gjorde det och höll på att spy. Så jag slängde skiten och hoppas på att barnen blir stora och smarta ändå.

    SvaraRadera
  2. Jag, och Annsofie A har hittat en sort som är röd och smakar jordgubb. Den slinker ner fint. Däremot klarar jag inte av dem. Men så länge barnen gillar dem är jag nöjd. Och förundrad.

    SvaraRadera