lördag 15 januari 2011

Sveriges kanske med nödvändiga köksmaskin?

Häromdagen hämtade jag Juni hemma hos sin kompis Gabriella. Hennes föräldrar (kanske mest hennes bonuspappa C) lider av en högt ovanlig fetischism. Han verkar gå loss på köksmaskiner. Och när jag satt i deras kök och drack kaffe bryggt i det senaste tillskottet i maskinparken kom vi osökt in på ämnet: Köksmaskiner.

Bredvid råsaftmaskinen, den gamla espressobryggaren och sockervaddsmaskinen från Ullared står den kanske mest nödvändiga köksmaskinen jag någonsin sett:


Jag trodde inte mina ögon, men jo - det är en Hot Dog Maker. För två korvar med bröd i taget!! Ingen vidare effektiv maskin på barnkalas och liknande. Inte heller något man tar med sig ut i naturen. Men om man nu sitter där ensam på fredagkväll och är skithungrig precis i reklampausen före Let's Dance - då! Då vore det naturligtvis toppen att plocka fram sin Hot Dog Maker och grilla sig två korvar med uppvärmt/lättrostat korvbröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar