onsdag 26 januari 2011

VARNING FÖR RESTAURANG TONY'S PÅ VASAGATAN!!!!

Hej hopp, nu ska du få höra om hur det kan gå när inte "våra-gäster-är-det-viktigaste-vi-har"-haspen är på:

Det ligger en restaurang på Vasagatan 5 i Göteborg som heter Tony's. Dit ska du INTE gå. ALDRIG någonsin. Om du inte är en person som går loss på vedervärdig mat och service under all kritik – vi snackar oförskämd personal som skriker åt gästerna och kockar som skyller på gästen och totalt saknar självinsikt gällande sin egen inkompetens och brist på förnuft och känsla. Jo, så illa är det.

För inte så längesen besökte en skön tjej (som jag precis lärt känna) och hennes dotter det här skämtet till restaurang för att fira en speciell händelse och när maten väl serveras så går den inte att äta (heta räkor är en sak, men de här verkade vara doppade i en blandning av tabasco och handsprit). Hade min nyvunna vän vetat att personalen på Tony's är direkt uppstigna från helvetet och därför består av rent ondska är jag inte säker på att hon hade gjorde det hon faktiskt gjorde – hon påpekade att hennes rätt var oätlig.

Efter en stunds himlande med ögon, några suckar och stön följt av genant ifrågasättande tog servitrisen-from-hell ändå med sig tallriken ut i köket. Och vad hände där inne? Jo, tror du inte att fanskapet plockar bort räkorna från tallriken (låter pastan ligga kvar), lägger räkorna i ett durkslag, sköljer bort tabasco/handsprit-blandningen och sedan slänger på dem på pastan igen. Och traskar ut och lämnar tillbaka tallriken. Men smutsig sked och allt.

Min vän, som fortfarande måste befinna sig i chock, kunde inte låta bli att fråga varför det ligger en smutsig sked på tallriken ... "MÄÄÄÄÄHH, det är ju DIN sked!!!!" får hon till svars.

Enda anledningen till att den här historien slutar med att min vän trots allt tuggar i sig de vattniga och vasksköljda räkorna med blöt pasta, är att mitt emot henne vid bordet sitter hennes söta tonårsdotter och ber om nåd. Väck ingen uppmärksamhet. Gör ingen stor grej av det här.

Så då gjorde hon inte det.

Men däremot berättade hon om sin upplevelse för mig (och säkert för många andra). Och nu skriver jag om det här. Du som läser nu får också gärna sprida det här vidare. För – som jag ser det – den restaurang-jävulen is going down!!

CAPICE?!!

1 kommentar: