söndag 9 januari 2011

Animerad anatomi annorlunda?

Är det någon mer än jag som stör ihjäl sig på att tjuren Otis i den tecknade filmen Bondgården (nu också tv-serie på nickelodeon) har ett juver. Just det, en jätteboob med fyra spenar. Vanligt förekommande på kossor. Hyfsat ovanliga på tjurar.

Varje gång jag ser den där Otis strutta omkring så att hans juver guppar blir jag lika förfärad och förvånad. Är det ingen som tänkt på att det sänder ut lite skumma signaler? Och vilka var argumenten för att trots allt sätta dit ett juver på en tjur? Om det nu är så farligt med en hårtofs (tjurpitten sticker ju inte ut hela tiden, eller?) kunde de väl bara låtit det vara helt slätt?!



3 kommentarer:

  1. Jag frågade mina barn det och så fick jag till svar att det kanske finns barn som inte fattar att det är en ko om den inte har juver. Till exempel om barnet aldrig varit på landet eller om dom har en mamma som inte kan berätta för som om kor.
    Barn är smartare än man tror.

    SvaraRadera
  2. JAG VEEET! I HATE IT TO! Jag vägrar titta på filmen med barnen. Du är mer liberal än jag.

    SvaraRadera
  3. Och hur är det med Bo Ko? "Vem är störst och vackrast på landet? Jo Bo, Bo Ko..." Kan en ko heta Bo, så kan en tjur absolut ha juver. Allt i genuskorrekthetens tidevarv :-)

    SvaraRadera