fredag 19 november 2010

Kodord "Fiskpinnar"

Häromdagen tog jag chansen att få lite sån där viktig egen tid (läs handla mat på Hemköp) som mammor och pappor brukar klaga över att de har alldeles för lite av. Och allt är väl hyfsat frid och fröjd – jag går där och fyller korgen med allt som T-mas skrivit på listan. Inga problem. Jag har varit på Hemköp tusen gånger, jag hittar mellan hyllorna. Men så kommer jag till slutet på listan och då blir jag lite konfunderad.



"Fiskpinnar". Inom citationstecken. Menar han helt vanliga fiskpinnar eller menar han "fiskpinnar"? Och vad f-n betyder det? Är han ironisk? Vad är det nu som jag har missat? Jag orkar inte tänka efter så jag chansar på vanliga fiskpinnar. Och när jag kommer hem får jag svaret att han menade "typ" fiskpinnar .... (?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar