torsdag 11 mars 2010

Vad sjutton hände med "Nu är det gjort, ta bort min lort"?

Känsliga läsare varnas. Bilderna som publiceras i detta inlägg kan verka stötande. Eller nåt.

Okej, när jag var typ tonåring pågick det en hel del kampanjer för att få folk att göra det ena eller det andra - Non Smoking Generation körde sin grej och Inte-fan-vet-jag-vilka-det-var körde en massiv hundbajskampanj under parollen "Nu är det gjort, ta bort min lort". Nu är det visserligen några år sedan, men ändå ... gäller inte lagen om hundbajspåsen på vintern?

På väg hem från bvc idag stötte jag och barnvagnen på säkert femton stycken brottsplatser. Först tänkte jag plåta allihop och lägga ut dom här på bloggen, men redan efter två fotosessioner kände jag att ... hm, det här kan nog uppfattas som lite konstigt ... vad ska jag skylla på när de vita rockarna kommer och hämtar mig - amningspsykos?



(Ursäkta den dåliga bildkvaliteten, kameran i min mobil har sina begränsningar och av förklarliga skäl ville jag inte böja med ner och komma alltför nära motivet)

I vilket fall, vad har folk för ursäkt när de inte plockar upp bajen? "Det som göms i snö kommer upp i tö" har jag ju hört talas om, men det som ligger ovanpå snö ... flyter bort i tö? ... luktar ännu godare när solen ligger pö?

Allvarligt, hur äckligt är det inte att promenera hem bland en massa feta korvar och pluppar som ligger överallt. Bajs liksom.

Jag är egentligen emot att sätta upp övervakningskameror överallt, men av den här anledningen är jag nästan beredd att ändra mig. Eller så kanske man borde ha bajpåsehållare utplacerade på strategiska sträckor (såna finns i Prag) - då finns det ju liksom ingen ursäkt längre.

Inte för att det finns någon ursäkt nu heller. Är det gjort, ta bort lort! Basta!

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Ja JUST det! hade glömt bajspåsehållarna! Så smart! (Tog inte du med dig en påse också, som souvenir?)

    SvaraRadera
  2. Oj blev visst anonym där..

    SvaraRadera
  3. Hehehe, japp jag tog med en hundbajpåse i papp som souvenir. Sjukt, men kul.

    SvaraRadera