torsdag 25 mars 2010

Menlösa tankar vid ett röljus (trafikljus, jag vet).

Jag körde T-mas till jobbet i Rockn'rollhättan idag. På väg tillbaka var jag tvungen att stanna vid ett röljus. Ovanför det hängde ett annat trafikljus som blinkade Broöppning Stäng av Motorn.

"Nämen, så trevligt. Ett litet extrameddelande till mig när jag kommer körandes. Så omtänksamt. Och gulligt liksom. Känns nytt. Miljövänligt antar jag. Känns bra. "

"Men varför valde de att skriva M versalt? Stäng av Motorn. Ser inte det lite knäpp ut? Har det någonting att göra med att man kanske inte skulle uppmärksamma budskapet lika bra med gement m? Hmm ..."

"Borde inte A i av också vara versalt? Stäng Av Motorn. Eller? Rent logiskt."

"Hahaha! Fan, vad nördig jag är som sitter och funderar över det här."

"Visst var det i en film med Steve Martin som trafikskyltarna pratade med honom? Lite så känns det nu faktiskt. Vilken film vad det nu igen?"

"Men shit, vilken konstig frisyr den tantan har."

"Grönt!"

1 kommentar:

  1. Härliga funderingar, Fia. Även jag kan snöa in på liknande grejer. Kanske skylmakaren verkligen tror att det är ett namn... Faktum är att det finns fem personer i landet som heter Motor. I efternmn då. Men i alla fall... Och som av en händelse heter en av dem Engin i förnamn.

    SvaraRadera