lördag 6 februari 2010

Jag röstar på Dolph!!

Jag har just bevittnat första deltävlingen i Melodifestivalen 2010. Vad ska man säga? Snark.

Startfältet bestod av en Shakira-wanna-be, en Efva Attling-look-a-like, en med Vouge-komplex, en barfotarockare (som sjöng en ballad om vägsalt), Körslaget-Ola och Salem Al Fakir. Har jag glömt nån? Just det ja, Anders Ekborg och Siba-rapparen. (Var det någon som missade att han var singel?)

Inte undra på att Salem gick vidare till Globen.

På det stora hela var det en rätt så skämsig "show", men så mot slutet händer något som nog ingen av oss någonsin trodde att vi skulle få uppleva - Dolph "He-man" Lundgren i ett sång-, karate- och dansnummer. WTF?!

Men som han ägde (!!!) med sin smått förkylda basröst, lagom komplicerade koreografi och sina coola haaiiya-moves. Jag menar allvar. Jag tjöt av skratt. Mannen är stenhård! Programmet sög ända tills han klev upp och drog Elvis P's gamla gunga-och-rulla-låt "A little more action". Heja Dolph! Från och med nu är jag ditt största fan.



1 kommentar:

  1. Missade hela spektaklet - får kolla in Dolph på svt:play

    SvaraRadera