torsdag 25 februari 2010

Bannlys blaskorna. Eller låt skiten självdö!

Ärligt, jag orkar inte med en enda löpsedel till med vittnesmål om vad psykiskt sjuka människor håller på med om dagarna. Eller är det mest på nätterna som de går loss? Skit samma. Igår när jag skulle tanka var jag tvungen att ta mig förbi ett sånt där jäkla tidningsställ med tre löpsedlar som tävlar om vem som har den svinigaste nyheten. Två av vann. Den ena handlade om en tjej som skurit halsen av sin kompis och sedan lagt ut ”vampyrbilder” på nätet. Den andra talade om för mig att en kille våldtagit en liten tjej och tydligen också tagit en kniv och skurit i hennes ögon.

Jag vill fan inte veta att sådant händer!! Jag mår dåligt och blir rädd. Kanske inte så mycket för min egen del (konstigt nog) men för mina barn. Tänk vad rädda de måste bli när de läser om alla slagsmål, väpnade rån, våldtäkter och mer eller mindre bestialiska mord. Vad ska de tro om världen vi lever i? Vågar man ens gå ut överhuvudtaget? Eller är det så man gör när man blir svartsjuk – stryps?

Har du tänkt på att när du står där i kassan och grabbar tag i en blaska med bilaga så subventionerar du sinnessjukdom?

Den lilla kicken du får när du blir förfärad och skrämd är inte värt priset. Och då snackar jag inte bara om guldtian utan om vad den här typen av information gör med människor: 1. Man blir rädd, orolig och allmänt nedstämd, och sådant smittar. 2. Man blir avtrubbad till slut och förflyttar sina gränser. 3. Sinnessjuka människor kanske bli inspirerade av varandra och en del kanske gillar uppmärksamheten. Vad dessa tre punkter kan leda till får du fundera på själv. Och om det är så du vill ha det, fortsätt för all del att betala för det.

Jag bara vägrar. Jag vill inte. Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar