torsdag 14 januari 2010

Iggy Pop lånar sig till reklam för bilförsäkringar och Marcus Birro är med i Let’s Dance. Jahåpp!

Nä, men behöver man pengarna eller uppmärksamheten så antar jag att det är klart att man ställer upp. Jag har faktiskt mer förståelse för Birro. Kul att lära sig dansa. Och få betalt för det dessutom. Det är väl bara det att han känns lite udda i sammanhanget om man säger så. Det skär sig liksom. Är inte han en sån som brukar håna sånt där? Men det är väl det som gör det hela lite intressant. Jag missade första avsnittet – såg på aftonbladet.se att han var med. Tydligen går det kräksjuka bland de medverkande. Uälk!

Ett sidospår: Jag ser tillbaka med skratt och glädje på den tiden då både jag och Marcus Birro hängde på Kompaniet på Kungsgatan (Göteborg). Eftersom jag inte var rik var det toppen att de hade två för en i baren fram till … jag minns inte. Men bra var det. Och full blev man. Några gånger hände det att vi snackade med varandra. Han var riktigt, riktigt rolig. En natt efter ”Kompa” hängde han med hem till min andrahandsetta i Majorna. Vi fylleflamsade och sen somnade vi. Sen minns jag också att han matade min katt så att han spydde. Katten alltså.

Anyways, jag hoppas så klart att Marcus vinner.

Men Iggy å andra sidan – göra reklam för bilförsäkringar?! WTF?! Min gamle copykompis B la ut fotobevis på facebook häromdagen och skrev ”En gammal hjälte gör reklam för … bilförsäkringar”. Det är ju helt jävla galet. Sicket antiklimax. Så det var så gubben skulle sluta? Som ett fånigt reklamfejs. Alltså, the prince of fuckin’ darkness gjorde ju åtminstone sin kommersiella resa med lite humor och självdistans! …. Ah, vänta lite nu. Det kanske är så det är. Iggy P lånar ut sig själv till försäkringar. Med ironi. Man kan ju alltid hoppas. Fast faktum kvarstår: Inte coolt. Inte så mycket wild child …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar