söndag 24 januari 2010

Hantverkare utan gränser?

Apropå Haiti, precis som det finns organisationer som Läkare utan gränser borde det ju också finnas ett gäng Hantverkare utan gränser som åker till krisdrabbade områden och hjälper till att bygga upp allting igen. (Efter det att Grävmaskinister utan gränser har varit där och röjt undan allt bröte förstås.) Sådana här initiativ kanske redan finns (hoppas det) och om det gör det ska jag gärna skänka pengar till dem.

Nu när jag googlade på det så hittade jag inget som hette så eller hade den verksamhetsidén, däremot hittade jag Toaletter utan gränser … hahaha … usch, förlåt mig. Toaletter utan gränser är ett fantastiskt initiativ. Det bara låter … kul. Och jag tycker att Hantverkare utan gränser är en skitbra idé. Nämen, förlåt igen. Det är bäst jag slutar skriva nu innan jag förvandlas till en Hemsk människa utan gränser.

Ibland är det svårt för mig att ta in allt det här jobbiga och därför blir det lätt att jag fnissar bort det. Jag är superallvarlig. Det hoppas jag att du fattar.

Och om du inte redan gjort det så hoppas jag också att du skickar ett sms med 50, 100 eller 200 till 72 999 för då bidrar du med så mycket kr till Radiohjälpens insats för människorna på Haiti.

Det var väl mest det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar