lördag 9 januari 2010

The full monty.

Varje nyår inser jag att jag borde ha startat mycket tidigare. Beach 2010 är inget undantag. Bara tanken på mig själv i bikini är egentligen tillräckligt avskräckande för att jag inte ska våga bryta nyårslöftena om att träna tre gånger i veckan, äta nyttigt (och regelbundet), stressa mindre och sova mer. Fast helt ärligt: Sen brukar det ändå sluta med att jag hittar på någon lam ursäkt som att jag skiter i vilket och att jag inte är den enda på stranden som vid första anblick ser ut som en strandad vitval.

Men tack vare den där terroristtoken på juldagen kommer det nu något ännu mer ångestframkallande än tanken på den kommande badsäsongen … just det, Säkerhetskontroll 2010.

Här hjälper det inte med heltäckande baddräkt och batikmönstrat höftskynke. Det går liksom inte att komma undan. Näpp, vill man flyga är det the full monty som gäller.

Jag vet att man säger till oss att vi ska vara stolta över våra kroppar och det tycker väl jag också är sunt att sträva emot, men det betyder inte att jag tycker det ska bli kul att gå igenom säkerhetskontrollen och veta att det sitter ett gäng potentiella pervos där och ser ALLT. Precis ALLT.

Så jäkla pinsamt och jobbigt och utelämnande och … naket.

Men precis som med allt annat så finns det ju flera sätt att se på saken. Och sett från den ljusa sidan kanske nakenskanningen på flygplatserna kommer att få folk att motionera mer och tänker mer på vad de äter. Kanske kommer nakenskanningen också att göra så att folk flyger mindre och det är ju i såna fall väldigt bra för miljön. Och är det så att nakenskanningen resulterar i att färre terroristtokar spränger sig ombord på flygplan är ju det också väldigt bra.

Vad tycker du?

1 kommentar:

  1. Jag tänker att ska man inte till Holland och snorta så är det lugnt;)

    SvaraRadera