söndag 20 november 2011

Sisters of Mercy.

I fredags spelade Sisters of Mercy på Brewhouse i Göteborg, idag spelar de i Stockholm. 30-års jubileum. Snacka om flashback.

Jag försökte desperat få tag i en biljett ... men jag fick sticka klart min lila poncho på ett skoldisco istället. Snacka om flashback no 2 (discot då, ponchostickning har jag inte lagt mig till med förrän nu): Repslagargården i Masthugget, popcorn, dricka, break dance, danstävling ... och tryckare. Bitterljuva minnen.

I vilket fall, tack vare Sisters sverigebesök har vi nostalgilyssnat här hemma och fasiken vad bra det är att stå och diska till det här:



En annan reflektion är också att det jag tyckte var stenhårt för sisådär 20 år sedan inte låter lika hårt i mina öron idag. Ungefär samma fenomen som när besöker sin barndoms skyhöga och livsfarligt spännande pulkabacke ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar