lördag 19 november 2011

Dans är något av det roligaste jag vet.

Få saker kan få mig att skratta så som dans. Många utekvällar har jag spenderat med vänner på dansgolvet skojdansandes och gapflabbandes. Rörelser som "Hänga tvätt", "Pannlampa" och "Skotta snö" blir hur kul som helst med bra musik i öronen och lagom mycket öl i kroppen. Fånigt som fan. Men ack så roligt.

Det är också riktigt kul att få se andra som dansar skojigt. Medvetet eller omedvetet.

Jag har haft en period nu med ganska mycket tråk, men ikväll har jag äntligen fått skratta så jag kiknar. Jag och Viking satt i soffan och sappade mellan kanalerna. Det fanns inget bra. Vi fick nöja oss med Extra Extra. Ett halvdött humorprogram if you ask me. I reklamen bytte vi över till Svt 2 och Den lilla sjöjungfrun. Då är det inte den tecknade Disney-sagan vi snackar om utan hardcore balett: San Fransisco Balettens uppsättning av John Neumelers "The Little Mermaid".

John och hans dansare Yuan Yuan Tang och Tillt Hellmet ( ja, jag tror att han heter så) hade nog inte för avsikt att få folk att skratta så tårarna sprutar, men det är precis vad som hände mig och Viking! Underbart. Vi verkligen tjöt.

Tänk att min son utrustats med samma sjuka humor som jag. Har du? Vi började titta runt 1:58.



Det här är annars en gammal klassiker som jag skrattat gott åt många gånger:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar