onsdag 1 juni 2011

Torsdagar är grejjen!

Jo, för förrförra torsdagen vann vi pris och förra torsdagen var det vårfest på Göteborgs Kommunikationshus där jag numera hyr in mig. Som jag stressade för att hinna måla väggarna och fixa möblerna och allt inför festen. Jag trodde fanimej att jag skulle smälla av!

Om jag inte hade får hjälp av M hade det inte gått. Samma dag som festen sprang jag omkring som en yr höna på stan och köpte inredning, skor, deo, strumpor med mera. Eftersom tiden var knapp föreslog M att jag skulle låta en frisör tvätta och styla håret ... och hon beställde tid åt mig medan jag provade skor.

En timme före att gästerna skulle anlända beger jag mig till CUT (så stod det i alla fall på visitkortet som M gav mig ... fast på fönsterrutorna stod det Larsa's frisörsalong). Jag står utanför dörren och känner mig väldigt osäker. Innanför glasrutan ser jag en persisk manlig frisör och i väntsoffan sitter två andra gubbar med hår överallt. Åh, nej. M har bokat tid hos en herrfrisör tänker jag och vågar först inte få in. Men sen skärpte jag till mig och fick håret tvättat, kammat, klippt, sprayat och lockat för 200 kr. Hollywood! Varför gör man inte sånt där lite oftare? Det ska bli min nya grej. Så himla smidigt.

Och festen blev naturligtvis väldigt lyckad. Se så glada vi ser ut:


Efter festen skulle jag och T-mas sova på hotell. Vi nappade tyvärr på ett tips om Hotel Robinson ... never again säger jag bara. Inte ens frukosten på Pallace kompenserade för det fruktansvärt skabbiga rummet - alltså vi snackar bambuimitationsinfattade speglar vid sänggaveln, avskavda plastmattor och utsikt över ... en innergårdsvägg. Men men ... det var härligt att få en stund tillsammans på tu man hand. Det var ju inte igår om man säger så. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar