fredag 10 december 2010

Öppet brev till Murphy.

Hej Murphy,
Du lever och frodas märker jag. Kul för dig. I morse var det risgrötkorn över hela golvet, blöta vantar som glömt att hängas upp, matsäck som skulle med till skolan, lillasyster som rev sönder julkalendern, sträckning i hälsenan, allmän trötthet, en propp som gick (naturligtvis precis under de 15 minuter då årets julkalender sänds) och lite annat smått och gott.

Det är nästan så att jag blir imponerad av hur du lyckas åstadkomma allt det här. Och inte är det ett one-hit-wonder heller - nä, tamejfan varenda morgon lyckas du på någon märkligt sätt bevisa din lag om att "om någonting kan gå fel så gör det det". Och nästan varje morgon försöker vi med något nytt för att motbevisa dig - ställa klockan en halvtimme tidigare, lägga fram alla kläder kvällen innan, förbjuda tv på morgonen, you name it. Men då kontrar du med en kaskadspya eller något annat som vi inte räknat med.

Säga vad man vill, du vet vad du gör. Men. Nu är jag trött på det. Så. Jag har ett förslag. Hur vore det om du istället fokuserade all din kraft på att förstöra för såna som förstör? Du skulle till och med kunna testa att förstöra lite för dig själv.

Sug på den karamellen. Men framför allt, låt mig va! Ok?

MVH/Fia Erixon

1 kommentar:

  1. Åh jesus. Jag skrattar så jag gråter. Tack för det!

    SvaraRadera