söndag 12 december 2010

Födelsedagsfesten med stort F följt av an va kul!

Igår fyllde jag år. Och förutom vacker skönsång, teckningar, tårta, pocketböcker och lussebullsmulor i naveln så firade jag bemärkelsedagen på en födelsedagsfest i Göteborg för en annan skön skytt. The one and only J. Jag kunde inte ha gjort ett bättre val. Läs festens abc så förstår du:

A:
Analblekning
Asgarv
Absolut vodka
Anna Book

B:
Bröstmjölk
Buffé
Bostadspolitik
Bollywoodfilminspelningar
Båtmässan
Bröllopsfester och bröllopsgäster som ballar ur totalt (du kan inte ana ...)
Brudar och bubbel
Brasiliansk vaxning
Blå drinkar
Bastubad

C:
Copywriting
Champagne
Camilla Henemark

D:
Dalarna
Dysfunktionella familjer
Dyra krämer
Design
Dr Martens


E:
Eldsvådor
Extreme makeover
Ensamstående mammor
Ekologiskt

F:
Fudge
Facerape
Födelsedagssång
Företagande
Frisörer med förkärlek för rakapparater
Festområdet
Fingerpull
Feströkning

G:
Garderobsnack
Goda grannar
Gapflabb
Gymnastik
Göteborg
Griskallt

H:
Hångel
Hockey
Hamstrar
Håkan Hellström
Hårspray
Hembakt bröd
Hårfärgning i handfatet
Hästens sängar
Högklackat
Högblankt
Hells Angels


I:
Inredning
Interna skämt

J:
J - the one and only

K:
Kass konst
Kylskåp
Karaffer
Klädbyte
Kundtidningar
Kaffe
Kärleksbombning
Kändisstrul
Klänningar
Kreativitet

L:
Lyxprostitution
Ljudinredning
Läppstift
Luggar
Levande ljus


M:
Möbeltassar
Menskopp, menskoppdans
Mikrofonkåt
Mormödrar
Mostrar
Majorna

N:
Nätverkande
Nymålat golv
Ny soffa
Nefertiti
New York

O:
Otrohet
Ostbågar

P:
Presentpapper
Pastasallad
Piff och puff
Plastikkirurgi
Pillirump (annat ord för ostbågar)
PR
Peggy
Psykologer
Panikångest

Q:

R:
Rädda sprit och mat med en mopp
Rådjur
Restaurangbesök
Renoveringshysteri
Runka

S:
Supermorsor
Swap-o-rama
Soundtrack of our lives
September
Spotify
Smink
Skilsmässor
Split (som i spagat, split)
Sex
Somna på soffan med kläderna på
Strålspyor

T:
Tuttar
Trollhättebor
The ting things
Taxi
Toalettsnack
Tomater
Tårar
Tavlor
Tatueringar

U:
Ugglor
Underliv
Uteliv

V:
Vänner för livet
Vänersborg
Vin, vin, vin
Vinglas
Visa leg

X:
Vi var två med mitt namn förnamn och efternamn, men jag stavar med x

Y:

Z:

Å:
Ålder (36 är en fin årgång)

Ä:
Äktenskap

Ö:
Örtinlagda vitlöksklyftor
Översättningar

Jag kommer inte på allt just nu, men du fattar - det var sjukt kul. Mer sånt!!!

1 kommentar:

  1. MEN! Varför hittade jag det här en månad försent?!
    Jag surfar antagligen dåligt... :-D

    Kram på dig din gamla menskoppsdansare!

    SvaraRadera