måndag 18 oktober 2010

Jag ska, jag ska, jag ska

Dag ut och dag in hjälper jag uppdragsgivare med marknadsföringen. Jag lyssnar, tänker och tar fram smarta sätt att få fram det dom vill få sagt. Ofta vet mina uppdragsgivare vad de vill säga, men inte hur. Tonen i kommunikationen är hur viktigt som helst. Ibland vet de inte ens vad det vill säga – då hjälper jag dom med det också.

Det sägs att man ska leva som man lär. Man brukar även säga någonting om skomakarens barn … Innebörden i det sistnämnda gäller för mig. Jag har ingen hemsida. Det är faktiskt jobbigt när folk frågar om de kan se något som jag gjort. Så dum jag känner mig då. (Alltså, jag har ju en analog portfolio). Det är lika bra att jag erkänner när jag ändå är på det humöret - jag har inte ens några visitkort. Det är sant.


Man skulle kunna säga att jag lider av ett Alfons Åberg-komplex. Men jag är på gång. Jag har registrerat och betalt min egen domän. Gissa adressen?


www.thecopywriter.se


Visst är det skönt med självdistans…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar