tisdag 28 september 2010

Jäkla Henrik Schyffert ...

.. och alla andra roliga, snygga, framgångsrika och duktiga människor. Japp, just nu är jag bitterfittan med stort B. Jag är sur, ogin och missunnsam. Ingenting känns kul. Och alla andra är dumma i huvudet. Typ. (Fast inte du då.)

Jag kräks på alla som har ett bra och sunt förhållande, välartade barn och ett hem fyllt med en blandning av übercoola designprylar, arvegods och loppisfynd. Inte ett ord vill jag höra om mysiga tjejkvällar, långa promenader, bolibombasex, storslagna fester och weekendresor till N.Y. Berätta inte för mig om din otroligt intressanta hobby eller något annat självförverkligande som du ägnar dig åt just nu. Risken finns att jag börjar slåss. Jo, just så illa är det.

Det riktigt kliar i hela kroppen. Kanske är det PMS. Kanske är det efterdyningarna av svärmorsbesöket i helgen. Oavsett, råder jag alla att hålla sig på replängds avstånd tills det här går över. Morrrrrrr!!!!

1 kommentar:

  1. Sedan kan man också lyfta hela familjen och plånka ner dem i ett annat land. Börja om. Så slipper man ångesten. Ett tag gissar jag. Men än så länge inga tecken. Fast inte om det är pms kanske. Den är visst samma i England.

    SvaraRadera