tisdag 21 september 2010

En liten håla i Halland proudly presents: Frillesås Allstars 2010

Häromveckan damp det ner ett grönt vadderat kuvert i vår brevlåda. I kuvertet låg följande CD-skiva:
Den kom från min pappa, som är ordförande i Frillesås Musikförening. En förening med någonstans runt sjuttio medlemmar, som nu givit ut sin första samling - Frillesås Allstars 2010. Coolt, if you ask me.

Och frågar du mig vilken låt jag fastnat alldeles särskilt för så säger jag: Den sista. Nummer 22. Lyssna själv:



Jag blir alldeles rörd. Melodin är så vacker och texten är grym, med massor av distans och minst lika mycket äkta kärlek.

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.441481-frillesas-all-stars-spelar-allt

Vill du själv lägga vantarna på ett eget exemplar av denna historiska musikupplevelse (okej, det var kanske att ta i ... men ändå) så är det bara att skicka ett mejl till erixon.frillesas@telia.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar