söndag 18 juli 2010

Har helvetet fryst till is?

Idag vaknade jag före alla andra, tappade upp ett bubbelbad och lade mig en stund i det varma vattnet och läste i tantsnuskboken (jajamän, en äkta Harlequin) som jag köpte på Hemköp igår. Underbart. Och medan jag låg där i badet vaknade Thomas och gick ner i vårt blivande arbetsrum och gjorde ett yoga-pass för sig själv. ???!!!! Alltså, helt plötsligt fick de två slitna trebarnsföräldrarna (som dessutom befinner sig mitt i en husrenovering) varsin stund för sig själva. Det är nästan så att jag inte tror att det är sant, men det hände faktiskt alldeles nyss.

I skivande stund börjar det vanliga livet vakna till liv - Lykke äter gröt, Viking kollar på morgon-tv och vilken sekund som helst kommer Juni nerdundrandes i trappan. Japp, här kommer hon ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar