lördag 19 juni 2010

Så fick Daniel sin drömprinsessa till slut!

Jaha, då satt man där idag framför dumburken precis som så många många andra - en del följer VM medan resten av oss följde kronprinsessan Victoria och hennes blivande make, prins, hertig, och riddare Daniel. Det är inte dåligt av en kille från Ockelbo att lyckas bli allt det där på en och samma dag. Jag blev faktiskt rörd när Victoria fick tårar i ögonen och när hon torkade Daniels tårar framför altaret. Sen var det ju fint att se henne se ut som en riktig sagoprinsessa. Och alla andra kungligheter med allt glansigt tyg, Hollywood-lockar och blingbling. Tänk att det hela började med att Daniel bjöd ut Victoria på en fika. Så himla vanligt.

Idag firade vi brudparet med något så svenskt som pizza (från stans bästa pizzeria PizzaPizza). Och så här fin såg vår lilla Lykke ut dagen till ära (om du tycker att T-mas ser lite knas ut är det för att han var ute med sina gamla arbetskamrater igår):


Jag och T-mas firade 10 år tillsammans förra året. Då gav vi varandra varsin ring (vid köksbordet under en vanlig middag tillsammans med barnen, inte lika fancy som Victoria och Daniels kan tänkas, but still ...)

Jag försöker febrilt lägga in bilden på ringen här men det går f-n inte. I vilket fall är det varsin fet silverring med tio streck i (du vet, fyra streck och ett diagonalt över. Två gånger).

1 kommentar:

  1. Nu, när jag valde att läsa äldre inlägg, fick jag ju svaret. :)

    SvaraRadera