måndag 30 november 2009

Förbjud alla ”nu-är-adventsljusstakarna-på-plats”-statusar på Facebook. De får mig att känna mig som en dålig, dålig människa.

Jag hade tänkt skriva av mig lite vad gäller alla käcka statusrader på Facebook – du vet de där om nybonade parkettgolv (jag överdriver lite), välstrukna dukar och mossiga ljusstakar. Eftersom jag inte har packat upp en enda kartong med pynt ännu får dessa statusar mig att känna mig som en dålig, dålig människa.

Även om jag vet att det inte vore likt mig att ha allt fejat och klart till första advent så får jag dåligt samvete över att det inte hänger apelsiner med nejlikor i mina fönster och doftar vörtbröd och pepparkakor i hela huset. Jag känner att jag är en dålig mor som inte låter mina barn leva en månad bland broderade väggbonader från förr, röda och vita hyacinter, glitter, värmeljus och en hel del halm, julbockar och säckväv.

Men det känns inte helt bra att skriva om att förbjuda statusrader, i alla fall inte efter mitt förra inlägg … så jag lägger ner.

Och skriver istället: Länge leve yttrandefriheten! (Och julpyntandet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar