söndag 8 januari 2012

So ... I'm fat. But you're ugly. And I can go on a diet.

Det har gått sju dagar sedan jag började. Och ... det är lika bra jag erkänner: Jag har inte följt programmet slaviskt. Eller typ ... alls. Jo, maten har jag varit riktigt duktig med. Förutom igår då: FEST!! Men annars: inget sött, inget mjukt bröd. Och regelbundna måltider. 5-6 gånger om dagen.


Det är helt okej att äta rätt. Efter ett tag vill man liksom inte ha sött.


Träningen däremot var svårare att få till än jag trodde. Det är klart att det hade gått om jag plågade mig själv tillräckligt. Men nej. Den här veckan tränade jag "bara" fyra gånger. Inte sju som jag skulle, om jag följde programmet till punkt och pricka. Sen gjorde jag ju inte heller alla övningar som jag skulle. Utan jag körde Crosstrainer 20 min, Löpbandet (power walk) 20-30 minuter och roddmaskinen 11 minuter (2000 m). Så typ 1 timme varje gång.

Nu till veckan tänker jag följa styrketräningsprogrammet bättre. Min fluffiga, mjuka, runda, goa midja ska bort. BORT! säger jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar