måndag 2 januari 2012

Dag 1. Frukost 1.

Gott nytt år. Mitt började lugnt hemma hos svärmor. Ingen baksmälla. Inga skandaler. Bara ett helt vanligt uppvaknande i T-mas gamla pojkrum i Borlänge. Rätt skönt faktiskt. Men inte lika skönt som det var att komma hem igen igår. Till ett nytt år. Och nya vanor.

I 30 dagar. Minst.

Jag har anmält mig till ett "fitness-program" (Är inte fitness ett jäkligt fult ord?!) som går ut på att äta nyttigt och träna 1 timme/dag i 30 dagar. Idag är första dagen och så fort jag skrivit klart det här inlägget ska jag äta frukost 1: Musli, lättfil, äggvitor (2 st ... uälk?), paprika, gurka, tomat och en valfri frukt.

Egentligen ska jag ha hunnit med att ta bilder på mig själv i nuvarande skick samt mäta mage, puls och vikt. Men jag får göra det senare idag helt enkelt.

Så nu vet du delvis vad jag kommer att ägna mig åt den här första månaden på det nya året. Vad ska du göra? Vill göra som jag? Klicka här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar