tisdag 13 september 2011

Slumpen är ingen tillfällighet ... eller vad sjutton betyder det här?

Igår när jag kom gående utanför Momentums kontor stötte jag på en gammal copykompis (numera planner). När han får syn på mig höjer han ögonbrynen och ler:

"Nämen hej! Jag tänkte precis på er! Jag undrade hur det gått med Samskolan ... om ni kontaktat dom eller inte ...?"

(Jag och copykompisen hade nämligen under tidigare luncher snackat om vilka skolor som är bra etc, om/när vi flyttar tillbaka till Göteborg.) I vilket fall, vi pratar vidare om ditt och datt i några minuter och skiljs sedan åt med löftet om en lunch nästa vecka hängande i luften.

På lunchen går jag till Macforum för att kolla på en ny dator/undersöka reparationsmöjligheterna för min gamla (Lykke har pillat bort nästan alla tangenter ...). Bakom disken står en kär gammal reklamarvän J och utbrister:

"Hur e läget? Jag tänkte precis på Viking och Juni häromdagen när jag låg i badet ... Jag tänkte varför döpte vi inte Elliot till Viking."

Lustigt. Två personer på samma dag som "tänkt på oss alldeles nyss". Vi snackar lite och jag går vidare för att hinna med en snabbtitt på fantastiska Artilleriet – jag ä l s k a r den butiken!

På väg tillbaka till Momentum igen stöter jag på ytterligare en gammal copykompis (numer projektledare):

"Hej! Jag tänkte på er häromdagen. Tavlan (Viking målade en tavla) som jag fick av er i 30-årspresent hänger i hallen, och häromdagen tänkte jag Viking måste ju vara 9 år nu ... "

Allvarligt?! Tre personer på en och samma dag som "tänkt på oss alldeles nyss". Vad betyder det?!

Jag är ju ett stort fan av synkronicitet och känner att de här slumparna inte bara kan vara tillfälligheter. Återkommer när jag har lyckats klurat ut vad som var budskapet/grejen med det här. Eller har du några teorier?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar