Jag tror hemligheten är att man som varumärke (och även som människa) måste ha koll på vem man är och våga stå för det. Försöker man vara "coolare"/något annat än än man är så tappar man i trovärdighet. Och ingen gillar ju posörer/kompisar som stilar. Inte jag i alla fall.
Dessutom gäller det att bjuda på sig själv och ha självdistans/inte ta sig själv på så blodigt allvar - och där gör Elgiganten en stor miss. Jag är liksom inte såååå desperat när det kommer till deras rea. Jag klättrar inte över hustak för att komma in i deras opersonliga och ointressanta varuhus.
Missförstå mig rätt. Parkour är apcoolt. Och filmen är bra gjord med bra musik, men det blir ett antiklimax när man ser Elgigantens blågröna logga i slutet. Det hela blir lite pappa dansar breakdance med kepan bakåfram på barnens fest, if you know what I mean. Och sånt går ju fetbort.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar