torsdag 17 februari 2011

All work and no play makes Fia a dull girl

Just nu jobbar både jag och T-mas som små s ... och som lök på laxen/salt i såren/pricken över i:et/grädde på moset så är Lykke sjuk. Hon har redan fått vara med på en presentation och ett möte. Det är så där lagom charmigt, avstressande och lätt att fokusera med en snorig ettåring – prova gärna själv vid tillfälle. Eller inte.

Och varje dag tävlar jag och T-mas om vem som har mest att göra och vem som ska vara hemma. Jag vet, det låter hur tragiskt som helst. Men jag tror knappast att vi är ensamma. (Inte för att det gör saken bättre, men det är alltid skönt att inte vara ensam knäppgök).

Idag delar vi på det. Jag fick förmiddagen (och utnyttjar den till ... eh, bloggning). I skrivande stund sitter Lykke där nere och kollar på Pocoyo på spanska. Och T-mas? Tja, han går väl runt och morrar ...

Hur har du det själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar